söndag 12 december 2010

Anna Stadling - Röd snö

Warner 2010.

För några år sedan - tror det var mellan Staffan Hellstrands två skivor Elektriska gatan och Motljus - förmodligen då runt 2005, fanns diverse liveupptagningar och osläppta demoinspelningar som han hade gjort att tillgå på hans dåvarande hemsida. Jag kom över en låt som hette Röd snö med Anna Stadling på sång. Sedan dess har låten återkommit till mitt huvud och melodin i refrängen är en av de ljuvaste tänkbara. När hon släppte sitt nya album för ett par månader sen läste jag ett par svala recensioner och orkade inte bry mig om att titta närmare, men här om dagen upptäckte jag att just Röd snö fanns med på denna skiva. Den låter givetvis mer färdig nu, det är samma låt i andra kläder. Demoversionen är fortfarande väldigt snyggt avskalad men denna countrypopsång som nu finns utgiven, är inte sämre. Staffan Hellstrand när han är som bäst, och ett underbart sångpålägg med bra komp. Tack för sådan här pop som passar utmärkt i kalla vintertider.

Anna Stadling - Röd snö på Spotify

Inga kommentarer: