måndag 26 juli 2010

Elvis Presley - Suspicious Minds

RCA 1969.

Suspicious Minds har alltid varit min favoritlåt med Elvis. Så länge jag kan minnas att jag känt till någon av hans låtar i alla fall.

I går var jag på en spelning med Peter Morén. Han var fantastisk, de spelade covers och hans egna låtar helt fenomenalt och när de kom till Stadshotell från hans skiva I spåren av tåren, gjordes ett medley där de gick över till Jakob Hellmans Vackert väder. Efter att ha skiftat mellan de två låtarna ett par gånger började Peter spela introriffet till Suspicious Minds och bandet hakade på med skratt i blicken. Det var en fantastisk tolkning på en fantastisk spelning.

Framför allt fick den mig sugen att lyssna på detta mästerverk igen.

Elvis Presley - Suspicious Minds på Spotify

Inga kommentarer: